1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ

MUTLULUK İNŞA EDEREK MUTLU OLURUZ

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ

 

Yap-işlet-devret modeliyle ihaleye çıkarılan “1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu” Projesini, Türk ve Güney Koreli firmalardan oluşan Daelim–Limak–SK–Yapı Merkezi  Ortak Girişimi, 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi teklifiyle kazandı. Proje, 88 km otoyol ve 13 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 101 km uzunluğundadır.

Temeli 18 Mart 2017’de atılan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün 2022’de hizmete açılması hedefleniyor. Türkiye ve Dünya tarihinde büyük iz bırakmış Çanakkale Boğazı’ndaki bu anıtsal yapı, en yüksek mühendislik ve estetik standartlarını karşılayan özelliklerde tasarlandı. Tamamlandığında, 2023 metre ana açıklığı ile “dünyanın en uzun açıklıklı asma köprüsü” unvanını alacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü, 333 metrelik kuleleri ile de “dünyanın en yüksek asma köprüsü” olacak.

16 Mart 2018’de finansman paketi imzalanan projeye, yüzde 70’i yabancı banka ve finans kuruluşlarından olmak üzere yaklaşık 2.265 milyar euro kredi sağlandı. Anadolu yakasında Şekerkaya (Lapseki) ile Avrupa yakasında Sütlüce (Gelibolu) mevkilerini birleştirecek olan bu proje ile Çanakkale Boğazı'nın ilk, Marmara Bölgesi'nin beşinci asma köprüsü kuruluyor.

1915 Çanakkale Köprüsü’yle, Asya ve Avrupa deniz üstünden dördüncü, toplamda ise yedinci kez birleştirilmiş olacak. Feribotla yaklaşık 30 dakikada geçilen Çanakkale Boğazı’nda, bekleme süreleri ile yaklaşık 1 saat süren seyahat süresi, köprü açıldığında 4 dakikaya inecek. Bu proje sayesinde, Marmara ve Ege bölgelerindeki limanların, tüm ulaşım sistemleriyle entegrasyonu da sağlanacak.
 

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ

1915 Çanakkale Köprüsü; 2.023 m orta açıklık, 770’er m yan açıklıklar, 365 m ve 680 m yaklaşım viyadükleri ile toplam 4.608 m uzunlukta olacak ve her iki yönde 3’er trafik şeridi bulunacak. Köprü tabliyesi 45,06 m genişlikte ve 3,5 m yükseklikte tasarlanmış olup, tabliyenin her iki tarafında, bakım onarım amaçlı yürüme yolları –bakım şeridi 3m– yer alacak. Her iki kule temeli deniz tabanında yaklaşık 40 m. derinlikte konumlanırken; çelik kule yüksekliğinin 318 m, kule en üst tepe noktasının ise 333 m. olması öngörülüyor.

1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi kapsamında;

1 adet asma köprü, 2 adet yaklaşım viyadüğü, 4 adet betonarme viyadük, 10 adet altgeçit köprüsü, 33 adet üstgeçit köprüsü, 6 adet köprü, 43 adet altgeçit, 115 adet çeşitli ebatlarda menfez, 12 adet kavşak (devlet yolu üzerindeki kavşaklar dahil), 4 adet otoyol hizmet tesisi, 2 adet bakım işletme merkezi, 6 adet ücret toplama istasyonu inşa edilecek.