Doha Metrosu (Altın Hat)

MUTLULUK İNŞA EDEREK MUTLU OLURUZ

Doha Metrosu (Altın Hat)

300 km uzunluğundaki Doha Metrosu, Büyük Doha bölgesine hizmet edecek ve şehirdeki kent merkezleri, önemli ticari alanlar ve konut alanlarına bağlantılar sağlayacak. Kentin eteklerinde hemzemin ya da yükseltilmiş olarak yapılacak metro, Doha'nın merkez bölgesinde yeraltına inecek. Metro; Kırmızı, Altın, Yeşil ve Mavi olmak üzere dört hattan oluşacak ve 100 adet istasyona sahip olacak. Kırmızı Hat öncelikli olarak inşa edilerek Yeni Doha Uluslararası Havalimanı'nı merkezî Doha'daki Batı Körfezine bağlayacak. Katar raylı sistem ağı, yeterli deneme işletmesine izin verecek şekilde, 2022 Dünya Kupası açılışından önce tamamlanacak.

Altın Hat (Gold Line) ihalesi, 2022 Dünya Kupası’na hazırlık olarak yapılan yatırımlar arasında, 4.4 milyar dolar bedel ile Katar’da bu amaçla yapılan en büyük projedir. 23 Nisan 2014 tarihinde Katar’da yapılan imza töreni ile Yapı Merkezi ve STFA, Türk müteahhitlerinin şu ana kadar yurtdışında aldığı en büyük bedelli ihaleye imza atmış oldular. İşin süresi 54 ay olup, Ağustos 2018 yılında tamamlanması planlanmaktadır ve aynı anda 6 adet Tünel Delme Makinesi ile çalışılacaktır.

Projenin ortak girişimi; Türkiye’den Yapı Merkezi ve STFA, Yunanistan'dan Aktor, Hindistan'dan LarsenToubro ve Katar'dan Al Jaber Mühendislik tarafından oluşturulmuştur. Doha Metrosu paketleri arasında en büyük hacme sahip olan Gold Line paketinin yapım sözleşmesinde, Yapı Merkezi ve STFA, Ortak Girişim içinde %40’lık en büyük hisseye sahiptir.
Şehrin yoğun yerleşim bölgeleri düşünülerek, Doha'nın merkezindeki metro hatları tamamen yeraltında olacak şekilde planlanmıştır.

Doha Metrosu (Altın Hat)