Avrupa Birliği'nin Türkiye'deki En Büyük Projesi Başlıyor.

MUTLULUK İNŞA EDEREK MUTLU OLURUZ

Avrupa Birliği'nin Türkiye'deki En Büyük Projesi Başlıyor.

Yapı Merkezi ve MÖN İnşaat İş Ortaklığı’nın yüklenici firma olduğu ve Avrupa Birliği'nin Türkiye’de finanse ettiği en büyük proje olan “Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesi”nin temel atma töreni 15 Mayıs 2012 tarihinde Karabük Garı’nda yapıldı.

Törene Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Avrupa Birliği Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, TBMM Eski Başkanı ve Ak Parti Karabük Milletvekili Mehmet Ali Şahin, AB Büyükelçisi Jean Maurice Ripert ve Avrupa Komisyonu Başkan Yardımcısı Siim Kallas katıldı. Yapı Merkezi’ni, Yönetim Kurulu Başkanı Emre Aykar, Yönetim Kurulu Üyesi Erdem Arıoğlu ve Genel Müdür Özge Arıoğlu temsil ederken, törene Yapıray Genel Müdür Sami Günsav ve Genel Müdür Yardımcısı Levent Alpergin de katıldı.

Törende, Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu hattının yenilenmesi ve sinyalizasyonu için AB Katılım Öncesi Mali Yardım fonu (IPA) yardım fonundan destekleme projesinin başladığını ifade eden Bakan Yıldırım, şöyle konuştu: “Bu önemli projede AB-Türkiye ilişkilerinde önemli ve anlamlı işbirliğinin gerçekleşmesine vesile olunmuştur. Neredeyse yarım trilyon Türk Lirasına mal olacak bir demiryolu projesinin başlangıcını yapıyoruz. Hattın yenilenmesiyle hem trafik hızlanacak, hem taşıma maliyeti azalacak hem de taşınan yük miktarı artmış olacak.”

Avrupa Komisyonu Başkan Yardımcısı Siim Kallas da, ulaştırmanın küresel bir konu olduğunu belirterek, haritalara bakmanın Türkiye’nin ne kadar önemli bir yerde olduğunu anlamak için yeterli olacağını kaydetti.

Törenin sonunda Bakan Yıldırım, Emre Aykar’dan sözleşme gereği 48 ayda rehabilite edilmesi gereken hattın, 40 ayda tamamlanması konusunda söz aldı.

Toplam maliyeti €227.216.605 olan ve €194.469.209 bölümü AB IPA fonlarından finanse edilecek olan Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolunun Rehabilitasyon ve Sinyalizasyon Projesi’nde; ilk olarak tren trafiğinin yoğun olduğu Ülkü-Karabük-Zonguldak etabı yapılacak. Alt yapısının yenilenmesi ve kapasitenin geliştirilmesi ile hat; Türkiye’nin ekonomik ve bölgesel gelişmişliğine büyük katkı sağlayacak.

Çevreye duyarlı AB standardında proje

Mevcut demiryolu hattının modernizasyonu ile işletme güvenliğinin artırılması ve seyahat süresinin kısaltılması hedeflenen proje kapsamında;

Tüm hat 49E1 ray ile yenilenecek,
Tünel ve köprüler elden geçirilecek.
253 hemzemin geçit otomatik bariyerli koruma sistemi/flaşörlü ile donatılacak. Bazı yerlerde alt ve üst geçitler yapılacak.
Yolcu peronları, engellilerin erişimine uygun hale getirilecek yolcu bilgilendirme ve anons sistemi kurulacak,
Çankırı, Karabük, Ülkü, Balıkısık ve Yeşilyenice istasyonlarında yol uzatmaları yapılacak,
Tüm hatta saatte 120 km/s hıza uygun Avrupa Tren Trafiği Güvenlik Yönetim Sistemi (ERTMS) ve Avrupa Tren Kontrol Sistemi (ETCS) Seviye 1 Sinyalizasyon ve Telekomünikasyon Sistemi ile Karabük’e Kumanda Merkezi kurulacak.
Uluslararası Sertifikasyon Kuruluşu tarafından hattın sertifikasyonu sağlanacak.
Projenin inşa çalışmaları çevreye hassasiyet gösterilerek yürütülecek.

Avrupa Birliği'nin Türkiye'deki En Büyük Projesi Başlıyor.

Bu Web Sitesinde Çerezler Kullanılmaktadır.

Internet sitemizde size daha iyi hizmet verebilmek için çerezler (cookies) kullanıyoruz. “Tümüne İzin Ver” butonunun tıklanması ile birlikte Yapı Merkezi olarak; internet sitemizin kullanıcıyla uyumlu hale getirilmesi, performansının iyileştirilmesi, sizleri doğrudan tanımlayacak veriler olmamak kaydıyla kullanıcı davranışlarının analiz edilmesi ve kişiselleştirilmiş reklam faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi amaçlarıyla çerezlerin kullanılmasını ve kişisel verilerinizin yurt dışına aktarılmasını kabul etmiş olursunuz. Çerezlere ilişkin detaylı bilgiye Çerez Politikası’ndan ulaşabilirsiniz. “Çerezleri Yönet” bölümünden her zaman tercihlerinizi yönetebilirsiniz.

© 2025 Yapı Merkezi Tüm Hakları Saklıdır.